Subscriber management nebo session management jsou příklady nástrojů umožňujících zvýšení spokojenosti uživatelů či zákazníků. Umožňují řídit provoz každého uživatele samo-statně bez ohledu na místo a síť, kterou ke komunikaci používá. Poskytovatelé služeb tímto způsobem měří přenesená data a mění službu zákazníkovi, který překročil sjednané limity. Tyto informace můžeme, mimo klasického reportingu, použít pro nastavování pravidel přes uživatele nebo aplikace. Tento management může například přesměrovat uživatele, který překročí limity, na portál, kde si může zvolit jiné parametry služby. Nebo je možné selektivně přesměrovat provoz a změnit tím konfiguraci sítě tak, aby odpovídala aktuální situaci a nedošlo k jejímu zahlcení či nedostupnosti.
Uživatel
Použití konkrétních technologií k zajištění vyšší spokojenosti, komfortu a bezpečnosti pro zákazníky či uživatele. To zahrnuje technologie umožňující například v domácnosti bezpečné používání internetu, jako jsou rodičovské zámky, filtrace webových stránek, časové zámky, řízení přístupu k aplikacím, blokace reklam a další. Na úrovni firemních zákazníků je to pak možnost zajištění integrity a zabezpečení sítě proti takovým hrozbám jako například DDoS útoky, viry, malware či spam. Dále pak zajištění zabezpečené komunikace, zvýšení efektivity zaměstnanců, kvalitní reporting a další.